zona-de-confortDupă libertate, care este cea mai importantă nevoie umană, urmează confortul. Fiecare dintre noi ne dorim să atingem confortul care să ne asigure liniștea și echilibrul în tot ceea ce facem. Uneori, comoditatea ne împinge să stagnăm profesional. Stăpânim un anumit domeniu și reușim să performăm în el și preferăm să rămânem captivi acestuia.

Acum trei ani, pe 9 ianuarie 2014, am luat o deciezie care evident m-a scos din zona de confort. Activasem 13 ani într-o companie cu care am avut performanțe deosebite. Am avut o echipă extraordinară cu care am reușit să ne clasăm în 2012 și în 2013 în topul 50 Coface cele mai performante companii din România. Chiar dacă efortul pe care îl depuneam zi de zi de multe ori era supraomenesc pentru a fi un lider de urmat, îmi plăcea comoditatea care mi-o dădea această poziție. Decizia pe care am luat-o acum trei ani a fost să ies din zona de confort și să-mi pun experiența pe care am dobândit-o în folosul meu dar și a mediului de afaceri. A fost o decizie grea, pe care am luat-o constrâns de noile cerințe ale acționariatului firmei. Valorile mele nu mai rezonau cu noile obiective ale firmei așa că am demisionat.

Ieșind din zona de confort a urmat o perioadă confuză pentru mine. Să începi o afacere de la zero, să găsești clienți dispuși să investească în oamenii pe care îi conduc, să poți să generezi dorința de a face performanță. Toate aceste lucruri sunt extrem de dificile dar totuși sunt provocatoare și motivante.

Mă întreabă unii cursanți, ce afacere aș putea să pornesc în care aș putea să performez? Le recomand întotdeauna să facă ceea ce se pricep ei mai bine și ce ar putea face cu plăcere și mai ales cu pasiune. Atunci când pasiunea este ingredientul principal, oricât ai muncii nu simți acest lucru. O altă sugestie pe care le-o fac este să urmeze o nișă de clienți, cărora poate să le ofere cele mai bune produse și servicii. De ce le spun asta? Pentru că este aproape imposibil să ai un produs sau un serviciu care să poată satisface pe toată lumea și tocmai din acest motiv, pentru a acoperii toată gama de potențiali clienți, ești nevoit să ai foarte multe produse și servicii pe care niciodată nu le vei putea face decât la nivel mediocru din cauza complexității și a varietății. Într-o economie deschisă și liberă performează cei care oferă cele mai bune, fiabile și sigure produse sau servicii de pe piață. Mergând pe o nișă poți cu siguranță să dezvolți astfel de produse.

Tot confortabil este să faci lucrurile așa cum le știi și cum le simți. Dacă ești mulțumit și autosuficient în asta, ai toate șansele ca la un momendat să eșuezi. Azi, trăim într-o lume în care schimbarea este singura normalitate. Tocmai din acest motiv trebuie mereu să învățăm și să ne perfecționăm pentru a face față schimbării. Cursurile de pregătire ne scot din zona de confort pentru că ne învață să facem lucrurile diferit dar o dată ce putem să le implementăm, reușim să fim mai eficienți și mai profitabili.

Nu uita! Lucrurile extraordinare se întâmplă atunci când ieșim din zona de confort! Am învățat asta pe propria-mi piele!

Distribuie: Facebookgoogle_plusmail

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *