iceberg-theoryV-ați întrebat vreodată de ce toate reclamele bune din această lume au la bază un mesaj emoțional?  Atenția noastră este îndreptată de fiecare dată spre un mesaj care vine să ne atingă o coardă sensibilă. Vânzările sunt partea cea mai dezvoltată dintr-o companie de succes. Aici, managerii sunt dispuși să aloce fonduri importante de cercetare și adună echipe valoroase pentru a “îmbrăca” cel mai bine produsele. Și, într-adevăr, cei mai buni specialiști spun că emoția vinde.
Eu spun că este similar și în leadership sau în comunicare. Chiar dacă oamenii relaționează într-un mod cognitiv, rațional suntem dominați de partea emoțională. Teoria Iceberg-ului spune că atunci când interacționăm partea rațională este abia 20%. Emoțional interacționăm într-un procentaj de 80%. Este partea nevăzută a comunicării umane. Aici se întâmplă lucrurile pe care de obicei nu le putem influența direct. Aici este zona în care suntem tentați să decidem. Respectul, meritele, dragostea, sănătatea, siguranța, confortul și libertatea sunt dorințele noastre ascunse. Fiecare dintre ele sunt factori emoționali de decizie. Un lider educat știe cum să-și conducă echipa atingând acești factori. Iar un lider educat reprezintă calea cea mai sigură către succes.

Distribuie: Facebookgoogle_plusmail

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *