Datorită lipsei de timp foarte mulți lideri aleg să fie informați prin rapoarte periodice și evită să comunice cu echipa.

Informarea este unilaterală, abordează de regulă un singur punct de vedere, cel al emițătorului, este limitată de canalul de comunicare și este foarte rapidă. Datele prezentate într-o informare sunt de cele mai multe ori incomplete, tratează aspecte pe care emițătorul le consideră importante și poate scăpa conținutul esențial sau poate amplifica stări conflictuale. Acesta este instrumentul folosit de cei care conduc organizația într-un mod autocrat.

În mod firesc comunicarea se face bilateral, este dinamică și se dezvoltă pe măsura implicării părților. Se abordează cel puțin două puncte de vedere, se poate face pe mai multe canale de comunicare pentru a întări și structura conținutul (verbal, email, telefonic, SMS, Chat, etc) și are o durată mult mai lungă decât informarea. Datele dezbătute într-o comunicare sunt, de regulă, net superioare celor transmise într-o informare; importanța aspectelor abordate crește pe măsura experienței și nivelului celor implicați în proces, are posibilitatea de a găsi soluții, stinge conflicte, poate lega relații profesionale; cunoașterea situațiilor etc. Comunicarea este instrumentul de bază în leadership.

În funcție de situație și importanță este bine să alegi instrumentul cel mai potrivit pentru tine atunci când îți conduci echipa. Eu prefer în majoritatea cazurilor comunicarea în defavoarea informării.

 

Distribuie: Facebookgoogle_plusmail

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *