Își dorește cineva să genereze conflicte în cadrul organizației? Care este cauza cea mai frecventă a conflictelor și cum se pot ele soluționa cel mai ușor?

Sunt trei întrebări primite de la un client la care voi răspunde cât mai simplu:

1. Nimeni nu-și dorește să genereze conflict, poate doar își dorește ca opinia lui să fie auzită. Dacă din postura de lider, dăm șansa oamenilor să discute periodic și deschis, încurajând diversitatea de idei, cu timpul aceste stări conflictuale nu vor mai apărea sau vor fi din ce în ce mai rare. Ședințele de comunicare vor deveni terenul de “dispută constructivă” în care fiecare parte va avea ocazia să-și argumenteze viziunea.

2. Însă de departe cea mai frecventă cauză este lipsa mediului propice comunicării. Azi comunicarea se blochează de cele mai multe ori datorită avalanșei de informații (sute de emailuri, mesaje de tip spam, informări de fel și chip, task-uri și reminder-uri, etc) pe care o primește fiecare și senzației de “sufocare” și lipsei de timp. Oamenii evită să abordeze o discuție absolut necesară pentru lămurirea situațiilor din frica de a nu deranja; consideră că lumea știe despre subiect și în fapt unii sunt informați, alții nu; unii văd o perspectivă, alții alta și astfel fiecare va avea o altă așteptare, iar asta va duce inevitabil la conflict. O comunicare eficientă este așadar soluția de a evita conflictele.

3. Odată apărute, conflictele trebuie dezbătute. Dacă le ignorăm, le ascundem, le evităm de frica tensiunilor ce pot apărea ulterior, nu vom face decât să ascundem mizeria sub preș. Pe măsură ce va trece timpul, ea va deveni tot mai urât mirositoare și ne va afecta pe toți. Atunci când apar conflicte trebuie să ne așezăm la masă toți cei implicați și cineva dintr-o postură neutră să modereze dezbaterea subiectului. Odată discutate aspectele generatoare de tensiune, se va reduce starea conflictuală cu până la 60%.

Conflictul este o oportunitate de a discuta și rezolva o situație neclară. Dacă este bine soluționat va întări procedurile, regulamentele și valorile fiecărei companii. Privește-l ca o oportunitate și soluționarea lui va fi mereu un câștig!

Distribuie: Facebookgoogle_plusmail

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *