Adesea primesc această întrebare: Cum pot să fiu un bun manager? Din teorie dar și confirmat din practică (atât a mea dar și a celor pe care i-am cunoscut), atunci când stai în fața oamenilor, ceea ce oferi vei primi. Este regula de aur în management. Oferi încredere – vei primi încredere, oferi merite – vei primi merite, oferi beneficii – vei primi beneficii. Da, într-adevăr sunt și excepții. Dar de cele mai multe ori ele doar confirmă această regulă.

Vreau să vă creionez stereotipul managerului neperformant român:
– cere muncă multă pe salarii mici;
niciodată accesibil pentru angajați;
– dorește ca lumea să muncească ore suplimentare neplătite;
concediile pe care le acordă sunt cât mai scurte și când are el chef;
– face promovări după cum îi este lui mai bine;
preferă oamenii mediocrii și nepregătiți pentru că nu au pretenții;
ignoră problemele reale sperând să dispară de la sine;

Ce primește în schimb?!
randament scăzut la muncă din partea angajaților;
angajați neimplicați și ignoranți;
ore pierdute degeaba pentru că oricum sunt prost plătite și oricum nimeni nu apreciază performanța;
foi de boală inventate deoarece altfel oamenii n-au cum să-și rezolve problemele (multe s-ar rezolva în câteva ore dacă ar exista înțelegere, dar concediile medicale sunt de regulă pe minim trei zile);
șefi delăsători ce știu să acuze în loc să-și pregătească oamenii și să-i motiveze;
personal dezinteresat și lipsit de inițiativă;
probleme mari ce cauzează daune mari și permanente.

Ați regăsit acest tip de manager în cariera dumneavoastră? Vestea bună este că vor veni zile în care cu o astfel de atitudine nu vei avea cum să conduci o afacere. Când? Acele zile au început deja. Criza forței de muncă va regla valorile în piața muncii. În opinia mea orice relație economică trebuie să se supună principiului win-win. Dacă sunt câștigate ambele părți, atunci avem o economie sănătoasă.

Distribuie: Facebookgoogle_plusmail

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *