angajator-angajatCe preferă oare un angajator? Angajați cu experiență, productivi și implicați, plătiți după merit sau angajați începători, puțin productivi, implicați și slab plătiți? Din nefericire pe piața din România foarte mulți angajatori iau în calcul doar nivelul salarial. De acolo pornesc toate planurile de afaceri, strategiile de dezvoltare, calculul de preț al produselor fără a ține cont de nivelul de eficiență al angajaților. Li se impune o normă bazată pe un calcul strict comercial și se alocă de regulă insuficiente fonduri pentru dezvoltare și retenție în cadrul companiei. Studii făcute pe zeci de ani de către companii de resurse umane au arătat că angajații bine specializați, motivați atât financiar dar și nonfinanciar sunt chiar de opt ori mai productivi decât cei lipsiți de experiență sau abilități, necesare pentru ocuparea postului pe care lucrează. Se spune că oamenii rămân într-o companie atâta timp cât sunt apreciați și se pot dezvolta pe plan profesional și personal. În cadrul unui audit pe care l-am avut la o firmă de producție, un simplu muncitor ce era retribuit cu salariul minim pe economie, ce avea normă impusă, reguli și standarde de calitate, îmi spunea: „Ei ne plătesc cu minim iar noi muncim de minim”. Atât de simplu exprimat încât cuprinde întreaga filozofie de a conduce o afacere cu salarii minime. Cred că fiecare putem trage de aici concluziile potrivite. Cu siguranță acei oameni plătiți derizoriu vor căuta în permanență un loc în care orice beneficiu în plus îi va determina să-și schimbe jobul. Voi ce credeți despre asta, angajatorii preferă angajați performanți și statornici sau angajați ieftini și instabili?

Distribuie: Facebookgoogle_plusmail

2 thoughts on “Ce preferă oare un angajator?

  1. „Cu siguranță acei oameni plătiți derizoriu vor căuta în permanență un loc în care orice beneficiu în plus îi va determina să-și schimbe jobul”.

    Exact! Am fost in ambele posturi, si de angajat, si de angajator; ca angajat, am spus la interviuri ca as pleca de la compania actuala pentru un nivel salarial doar usor mai mare, daca ar exista alte beneficii. Iar ca angajator, am auzit de la multi aplicanti acelasi lucru: daca puteti sa imi oferiti cateva beneficii (decontare transport, bonuri de masa, zile de concediu in plus, program mai flexibil, sau prime pentru proiecte furnizate la timp), sunt dispus sa vin pentru un salariu similar.

    Si intr-adevar, oamenii raman intr-o companie cat timp simt ca ceea ce fac ei conteaza si e apreciat. Am interactionat cu angajatori care niciodata nu recunosc meritele angajatilor atunci cand un proiect e finalizat si clientul final e multumit. De ce ar ramane angajatii intr-o companie unde sunt vazuti ca robotei care executa, si unde li se aminteste constant ca ei nu conteaza decat ca numar?

    Sunt atat de multe oferte pe toate domeniile incat ca angajator trebuie sa fii iresponsabil sau inconstient ca sa crezi ca poti sa-ti bati joc de oameni si totusi sa ramana in compania ta, si sa fie si devotati. Poate e momentul ca angajatorii sa inteleaga ca ei sunt cei care au nevoie mai mare de oameni, nu invers.

    1. „Poate e momentul ca angajatorii sa inteleaga ca ei sunt cei care au nevoie mai mare de oameni, nu invers.”
      Cu această frază ai conturat exact esența pieții muncii. Îți mulțumim pentru comentariu, Andreea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *