enjobshr-5strategiiCe este mai ușor? Să ai grijă de clienți pentru a fi mulțumiți de serviciile și produsele companiei tale sau să ai grijă de proprii angajați pentru ca aceștia să facă munca cu plăcere și să fie mândri de firma din care fac parte?

Cred că orice manager își dorește să aibă cât mai mulți clienți. Este nevoia primordială atunci când faci o afacere, să ai clienți care să-ți susțină cu încasări și profit activitatea. De regulă, din această nevoie se naște și o anumită focusare către client. Este foarte benefic acest lucru, dar de multe ori se ignoră un aspect simplu. Anjajații sunt primii clienți ai oricărei companii.  Ei aleg să muncească într-o firmă, își doresc să se poată dezvolta profesional și să fie împliniți la locul de muncă. Cum spunea și Mario Brühlmann, proprietarul Swiss Consulting Group, trainer, consultant de afaceri şi autor, angajații sunt foarte motivați atunci când intră într-o companie. De ce spune acest lucru? Pentru că mulți manageri cred că rolul lor este să-și motiveze angajații. Mario spune că rolul managerului este să nu-i demotiveze.

Cum îi putem ține motivați pe angajați?

1.Totul pornește de la procesul de recrutare. Trebuie selectați acei candidați care rezonează cu valorile companiei, care au abilitățile potrivite pentru job-urile disponibile și care sunt compatibili cu echipele în care urmează să intre.

2. În perioada de pregătire trebuie să aibă parte de suportul necesar pentru a deprinde pregătirea necesară pentru a putea „evolua” cu succes pe poziția pe care intră. În această perioadă este bine ca managerul să-și „amprenteze” în mod direct viziunea și valorile firmei. Dan T. Cathy, CEO al Chick fil A spune că în primele patruzeci de zile fiecare angajat poate fi amprentat. El personal face acest lucru cu fiecare angajat al firmei. Dacă ținem cont că în 2015 compania pe care o conduce a avut încasări de peste 6 miliarde de dolari cred că este foarte important acest lucru.

3. La fel cum există programe de fidelizare către clienți, trebuie să existe programe de fidelizare către angajați. Acestea trebuie să aibă la bază un sistem de evaluare obiectiv, continuu și pe baza lui să se facă „fidelizare”.

4. Crearea unui cadru benefic dezvoltării profesionale. Atunci când angajații buni simt că nu se mai pot dezvolta profesional de regulă își caută alt loc de muncă. Tocmai din acest motiv cursurile de pregătire periodice sunt indispensabile.

5. Posibilitatea de a promova în cadrul companiei pe baza competențelor, abilităților și a rezultatelor.

Dacă se implementează aceste lucruri și fac parte din cultura organizațională, cu siguranță angajații vor fi motivați pe termen lung și fiecare dintre ei vor avea o grijă deosebită față de clienți dar și față de „cifrele” companiei. Se crează astfel mediul propice cadrului win-win în care toată lumea are de câștigat. Dacă rezonezi cu cele de mai sus și dorești să le implementăm în compania ta rămâne să ne contactezi pentru a putea primi suportul nostru.

Distribuie: Facebookgoogle_plusmail

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *